maandag 28 november 2016

MY FIRST SPRAY PAINTING...

ME DANIEL BLAKE TOO...

Alkmaar 1986

de onder wijzer what.s in a name,
van mijn zoontje van 11
vraagt naar het beroep van de ouders.

Mijn zoontje vertelt enthousiast
"mijn moeder zingt"
hij heeft immers zelf ooit het telefoontje
aangenomen van de Nederlandse
Opera ...
Zijn moeder is zojuist weer gevraagd te zingen
bij het Kunstenaars Centrum Bergen nu tgv. het Electronic Weekend.

De DOORZONKAMERKONSERTEN die ze organiseert via haar Stichting Stembaan met "de stem als instrument"  zijn landelijk
bekend.

Deze onder wijzer is dat kennelijk een beetje teveel: hij is op de kweekschool niet verder gekomen dan het hout van de fluit...

Hij vraagt , terwijl hij beter weet , aan mijn zoontje in een volle klas:

"Zingt je moeder bij Centerfold? Leuk doen over de rug van een kind...

Alle kinderen lachen, op 1 na...

Mijn zoontje verzwijgt dit incident
maar het komt uit.
Ik aarzel geen moment, pak een bus
gele sprayverf uit mijn atelier en
ga recht op deze "pedagoog" af en text op zijn trui:

IK IRENE BEUKER ORLOFF
diva
songs & paintings

!!!!!!!!!!!!!!! BJORK haalt op 23.12.2016 Facebook uit naar sexisme in de muziekwereld over de vastomlijnde eisen die zij ervaart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! vrouwen zijn soms net theezakjes: keurig in t gelid zwijgend wachtend in hun doosje... pas als ze in kokend water worden gestopt ontdekken ze hoe sterk ze eigenlijk kunnen worden... Order now your own unique & very personal HANDSPRAYED & HANDPAINTED ART on Your favourite FASHION by me signed S*IRENE photos included: a now favourite leather jacket and a silk "sea painted" shawl contact: kunstinblik@gmail.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten